אפקטים ורקע באנימציה

אז יש לנו אנימציה פשוטה של שמש שעושה דרכה לאורך המסך. אבל זה לא מספיק. קיבלנו מהעיצוב גם רקע יפה של ים ומעליו שמיים. למה שברקע של האנימציה שלנו לא יהיה הלייר שקיבלנו ? ובכן סיקוונסר יכול לעשות את זה בקלות. כמו שראינו, כל לייר שמגיע מהעיצוב מגיע כשסביבו יש שטח שקוף. כלומר בלייר השמש רק השמש תהיה גוף אטום לאור, וכל השאר סביבה יהיה שקוף. הסיקוונסר יודע לסדר ליירים גם בסדר של " מי קדימה ומי אחורה " וממש כמו בעולם האמיתי, ליירים שמונחים גבוהה יותר, יסתירו את הליירים שמאחוריהם, אבל בגלל שרק חלק מהליייר אטום לאור והשאר שקוף, בכל זאת יראו חלק מהלייר התחתון.

כדי לבצע את זה בפועל נוסיף את לייר הרקע אל חלון ה time line אבל נוודא שהוא יהיה מוצב מתחת ללייר השמש. נכניס את לייר הרקע מהנקודה שבה אנחנו רוצים שהוא יופיע באנימציה, כלומר בהתחלתה, עד הנקודה בה אנו רוצים שהוא ייעלם, כלומר עד סופה. והנה השמש שלנו זורחת מעל לרקע נאה.

אבל אנחנו רוצים לשפר את האנימציה. הרי ידוע לכל שבזריחת השמש האור סביב הוא חלש, וכשהיא במרכז השמיים האור חזק. ובכן אנחנו יכולים להשתמש באחד מעשרות האפקטים שמגיעים עם תוכנות הסיקוונסרים. לפי אותו עיקרון שהפעלנו בהוספת הרקע נוכל להוסיף גם אפקט.

קודם נבחר את אפקט התאורה המתאים לנו ואז נפעיל אותו לראשונה בשנייה הנכונה בחלון הtime line. במקרה שלנו אנו רוצים שהשמש תזרח באור נמוך ולכן הרגע הראשון שבו אנו רוצים להפעיל את האפקט הוא התחלת האנימציה. נעמוד על ההתחלה ונפעיל את האפקט. נכוון את עוצמת האפקט לרמה נמוכה [ תאורה מועטה ] בחלון אפקט מיוחד שייפתח. בחלון ה time line יופיע המידע שפירטנו על האפקט בשנייה הראשונה של האנימציה. נעביר את מחוג הזמן אל השנייה האחרונה של סרטון האנימציה שלנו ואז נשנה את המידע בחלון האפקט. נגביר את האור. המידע הנוסף גם הוא נרשם בחלון ה time line. עכשיו יש עליו שתי נקודות בזמן, בתחילת ובסוף האנימציה. בדיוק כמו שהוא עשה עם לייר השמש הסיקוונסר יודע להשלים את המידע החסר. כלומר אין צורך לחשב עבורו את עוצמת האפקט בכל שבריר זמן, אלא הוא יודע לעשות את זה בעצמו [ ועל כך תודתנו ]

© כל הזכויות שמורות לאיילת שרון